حل مشکل کپي کردن در آفيس

نوشته شده توسط:علی غفاری نژاد | ۰ دیدگاه

معمولا در آفيس اين مشکل وجود دارد که پس از کپي کردن يک متن، با درهم‌ريختگي فرمت‌ها و متون مواجه مي‌شويم و تصحيح آن زمان‌بر خواهد بود.

در آفيس 2007 اگر اين ترفند کوچک را ندانيد، باز هم همانند آفيس‌هاي قديم به اين مشکل برمي‌خوريد و وقت‌تان را هدر مي‌دهيد، در صورتي که با اين حقه کوچک و نه‌چندان پنهان مي‌توان خيلي سريع کار را راه انداخت.

وقتي يک متن را در جايي انتخاب و کپي مي‌کنيد، در مقصد همواره حالت‌هاي مختلفي وجود دارد که آن متن را قرار داد. متن خام، متن با فرمت‌دهي مبدا، متن با فرمت‌دهي مقصد، فقط فرمت‌دهي و... حالا مي‌توان بدون اين که متن را قرارداد، ابتدا يک پيش‌نمايش از آن ديد و بهترين گزينه را انتخاب کرد.

گام نخست ساده است، با کمک کليدهاي ترکيبي Ctrl+C کپي کنيد. حالا به برنامه آفيسي که مي‌خواهيد اين متن را در آن کپي کنيد برويد و به‌جاي استفاده از Ctrl+V از تب Home روي فلش روبه‌پايين Paste کليک کنيد تا يک منو با گزينه‌هاي متعدد به‌شما نشان داده شود. با بردن ماوس روي هر گزينه، مي‌توانيد يک نمونه پيش‌نمايشي از متني که قرار است در محل کپي شود ببينيد. براي انتخاب يک بار کليک کافي است. در آفيس 2007، اين منو به کليک راست اضافه شده و نيازي به انتخاب از طريق منو نداريد و با کليک راست مي‌توانيد اين گزينه‌ها را انتخاب کنيد

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...