آی‌بی‌ام با سرورهای رده پایین x86 خداحافظی کرد

نوشته شده توسط:سافت گذر | ۰ دیدگاه

لنوو موافقت کرد واحد تولید سرورهای x86 آی‌بی‌ام و سرویس‌های مرتبط با نگهداری آن‌ها را به مبلغ ۲٫۳ میلیارد دلار خریداری کند.

1008477

به گزارش سافت‌گذر به نقل از فن آوری اطلاعات ایران، این قرارداد سوئیچ‌ها و سرورهای System x و BladeCenter و Flex System، سیستم‌های یکپارچه Flex مبتنی بر معماری x86، سرورهای NeXtScale و iDataPlex و همچنین نرم‌افزارهای مربوطه و سازوکارهای مربوط به شبکه و نگهداری سیستم‌های تیغه‌ای را شامل می‌شود.

اما مینفریم‌های سری System z و نیز دستگاه‌های شبکه سری Power Systems و Storage Systems و سرورهای Flex مبتنی بر پردازنده‌های Power به‌علاوه دستگاه‌های PureApplication و PureData شامل این قرارداد نیستند و همچنان در مالکیت آی‌ بی‌ام باقی خواهندماند.

لنوو ۲٫۰۷ میلیارد دلار از مبلغ قرارداد را به‌صورت نقدی پرداخت خواهدکرد تا به‌ همان مقدار سهام آی‌بی‌ام را به‌دست آورد. با اینکه لنوو هم‌اکنون بزرگترین فروشنده کامپیوترهای شخصی در جهان به‌شمار می‌رود اما باتوجه به کاهش تقاضای این بازار، طیف محصولات خود را گسترش داده‌‌است.

و در حال حاضر اسمارتفون، تبلت‌ها و تلویزیون هوشمند نیز می‌سازد. لنوو با تصاحب بخش تولید سرورهای پایین‌رده و میان‌رده آی‌بی‌ام گروه جدیدی از محصولات سخت‌افزاری را به ویترین خود می‌افزاید تا رقابت این شرکت چینی با اچ‌پی و دل ابعاد جدیدی به‌خود بگیرد

لنوو پیش از این نیز در بازار سرورها موفقیت‌هایی کسب کرده‌ و توانسته‌بود در سال ۲۰۱۲ ضمن شراکت با EMC سرورها و دستگاه‌های ذخیره‌سازی شبکه را به‌فروش برساند.

به‌ عقیده راجینیش آرورا از تحلیلگران موسسه پژوهشی IDC، لنوو برای ورود به بازار جهانی سرور تلاش زیادی کرده‌است و البته برای قابت با رقبای باسابقه خود باید با شرکت‌های نرم‌افزاری بزرگ دنیا مانند مایکروسافت، اوراکل یا VMware پیوند محکمی برقرار کند تا بتواند برای سرورهای خود یک اکوسیستم پدید بیاورد.

پیشتازان کنونی بازار اچ‌پی، آی‌بی‌ام و دل هستند که در مجموع بیش از دو-سوم فروش کل سرورهای جهان را در اختیار دارند. البته لنوو نیز با خرید برند درخشان آی‌بی‌ام در این حیطه، نزد مشتریان اعتبار زیادی خواهدیافت.

گفتنی است این دومین باری است که لنوو یکی از واحدهای سخت‌افزاری آی‌بی‌ام را به تملک خود درمی‌آورد. این شرکت در سال ۲۰۰۵ نیز واحد ThinkPad آی‌بی‌ام را به‌ تملک خود درآورد و این خرید به بسط قلمرو لنوو در بازار کامپیوترهای شخصی کمک کرد. انتظار می‌رود قرارداد اخیر ظرف شش تا نه ماه آینده نهایی شود.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...