کوالکام ۲۴۰۰ پتنت مرتبط با فناوری‌های موبایل را از اچ‌پی خرید

نوشته شده توسط:سافت گذر | ۰ دیدگاه

کوالکام امتیاز استفاده از ۲۴۰۰ پتنت یا به عبارتی اختراع ثبت‌ شده و حق مالیکت معنوی مرتبط با فناوری‌های موبایل را از شرکت اچ‌پی خرید.

qualcommبه گزارش سافت‌گذر به نقل از فن آوری اطلاعات ایران، در این قرارداد که از سوی هر دو شرکت تأیید شده‌است، ۱۴۰۰ اختراع ثبت‌شده و کاربردهای مربوط به آن‌ها از ایالات‌متحده و حدود ۱۰۰۰ اختراع دیگر از سایر کشورها است.

این‌ها اختراع‌های ثبت‌ شده‌ای هستند که عملیاتی‌ کردن‌شان در اچ‌پی به هر علت محقق نشده‌است و از این جمله می‌توان به دستگاه قابل حملی به‌نام iPaq، دستیار دیجیتال Palm که اچ‌پی آن‌را در سال ۲۰۱۰ تصاحب کرد و نیز نرم‌افزار Bitfone برای مدیریت دستگاه‌ موبایل اشاره کرد.

مِینارد آم از تحلیلگران Wells Fargo Securities بر این باور است که اچ‌پی با این‌کار بار خود را سبک می‌کند و از این‌رو قصد دارد در سال مالی ۲۰۱۴ آن‌دسته از‌ سازوکارهای خود را که جزو هسته و کانون تجارتش به‌شمار نمی‌روند کنار بگذارد و همزمان بر بخش‌های بنیادی کسب‌وکارش متمرکز شود.

کوالکام نیز که یکی از برترین سازندگان تراشه‌های موبایل در جهان است به‌تازگی ساخت دستگاه‌های سخت‌افزاری همسو با تراشه‌های خود را در دستور کار قرار داده‌است که مهم‌ترین‌شان ساعت هوشمند Toq است.

تصاحب ۲۴۰۰ اختراع‌ ثبت‌شده، قدرت مانور کوالکام را در مناقشه‌ها و مذاکره‌های مرتبط با حقوق مالکیت معنوی و اختراع‌های به‌کار گرفته‌شده در محصولاتش‌ افزایش می‌دهد.

علاوه بر این کوالکام می‌تواند به‌طور مستقل و بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های مجزا بابت استفاده از اختراعات و فناوری‌های دیگران، به‌طور مستقل بر گستره محصولات خود بیافزاید.

به عقیده مینارد آم اقدام اچ‌پی برای سبک‌ سازی خود نیز توازن حساب نقدی (cash balance) این شرکت را تقویت می‌کند و اچ‌پی می‌تواند از این موضوع برای بازخرید سهام یا ادغام و تصاحب‌ تکمیلی و راهبردی شرکت‌های دیگر استفاده کند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...