مک‌بوک‌های آینده با دو صفحه‌نمایش و استفاده از انرژی خورشیدی

نوشته شده توسط:سافت گذر | ۰ دیدگاه

به گزارش سافت‌گذر ؛ شاید برای شما هم تا کنون این سؤال پیش آمده باشد که چرا کمپانی‌های «بی‌فکر و بی‌عقل» گوشی، تبلت یا لپ‌تاپی نمی‌سازند که از انرژی خورشیدی استفاده کند و دیگر نیازی به شارژ باتری نداشته باشد.

 

این خبر را جزء مطالب جالب در ذهنتان ثبت و ضبط کنید: اپل به دنبال اضافه کردن صفحه‌های خورشیدی به مک‌بوک‌های خود است.

کمپانی اخیراً پروانه‌ای را دریافت کرد که به حکم آن مک‌بوک‌های آینده نه تنها با انرژی خورشیدی کار می‌کنند، بلکه دو صفحه‌نمایش هم دارند. به این ترتیب، صفحه داخلی مثل یک صفحه‌نمایش معمولی کار خواهد کرد، اما صفحه‌نمایش خارجی دستگاه به عنوان یک صفحه‌نمایش جانبی با یک صفحه خورشیدی تلفیق می‌شود و نیروی الکتریکی مورد نیاز دستگاه را تأمین می‌کند. اما این تنها کاربرد صفحه دوم نیست، این صفحه‌نمایش لمسی هم هست و کاربردهای یک تبلت را به مک‌بوک اضافه خواهد کرد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ این نظریه‌ها برای افرادی که با دستگاه‌های هایبرید و ترکیبی تبلت و لپ‌تاپ به ویژه آن دسته که بر ویندوز مبتنی هستند، آشناست اصلاً دور از ذهن نیست. متأسفانه این فناوری هنوز با مرحله تولید انبوه و ورود به بازار فاصله زیادی دارد. اولاً به این دلیل که دستگاه‌های دو صفحه‌نمایشی عمدتاً به دلایل مربوط به طراحی ارگونومیک و مصرف باتری، هنوز همه‌گیر نشده‌اند. و دوماً این‌که اگرچه ما هم بی‌صبرانه منتظر هستیم تا با این فناوری جدید احتمالاً عمر باتری‌هایمان به بی‌نهایت برسد، اما فناوری استفاده از انرژی خورشیدی هنوز به این مرحله نرسیده است.

بله، البته بسیاری از مزرعه‌های خورشیدی آمار صرفه اقتصادی بسیاری خوبی دارند، اما دلیل آن صرفاً صفحه‌های غول‌پیکر خورشیدی و فناوری‌های جانبی است، نظیر استفاده مجدد از گرمای صفحه‌های خورشیدی. اما آن‌چه مسلم است این‌که چنین استفاده‌ای از انرژی خورشیدی در دستگاه‌هایی به کوچکی یک لپ‌تاپ هنوز ممکن نیست.

با وجود آن‌که، احتمال عرضه دستگاه‌هایی نظیر آن‌چه اپل به دنبال آن است در کوتاه‌مدت تقریباً صفر است، اما باز هم باید خوشحال باشیم که برخی کمپانی‌ها دارند پیشاپیش برنامه‌ریزی می‌کنند تا برای زمانی آمادگی داشته باشند که فناوری انرژی خورشیدی بالأخره به مرحله تخیلات ما برسد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...