غیرفعال کردن قابلیت ذخیره و ارسال کلمه‌ی عبور Wi-Fi به سرور گوگل دراندروید

نوشته شده توسط:دانلودها (نامشخص) | ۰ دیدگاه
چندی پیش خبر ذخیره‌ی رمز عبور شبکه‌های Wi-Fi توسط گوگل توسط منابع معتبر اعلام شد. طبق این خبر کاربرانی که از دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند در صورتی که به یک شبکه‌ی بی‌سیم دارای رمز عبور متصل شوند، رمز عبور این شبکه‌ی بی‌سیم به سرورهای گوگل ارسال شده و ذخیره می‌شود. گوگل نیز در این رابطه پاسخ داده است که این قابلیت برای زمانی می‌باشد که کاربر دستگاه اندرویدی خود را تعویض می‌کند و شخص با استفاده از حساب کاربری گوگل خود می‌تواند بعضی از تنظیمات قبلی را بازیابی کند بدون این‌که نیازی به انجام دوباره‌ی تنظیمات داشته باشد. اما شاید شما نیز مانند بسیاری از کاربران دستگاه‌های اندرویدی، اعتماد لازم را نسبت به شرکت گوگل و سیستم‌عامل اندروید در زمینه حفظ حریم خصوصی‌تان نداشته باشید و تمایل دارید قابلیت ذخیره شدن و ارسال کلمه‌ی عبور Wi-Fi به سرورهای گوگل را غیرفعال کنید. در این ترفند به آموزش چگونگی این کار می پردازیم.

 

راه‌حل بسیار ساده است زیرا در واقع گزینه‌ای به طور پیش‌فرض در اندروید فعال است که کافی است غیرفعال شود.

برای این کار:
در اندروید 4.2 و 4.3 ابتدا دکمه‌ی منوی دستگاه را لمس کرده و گزینه‌ی Settings را انتخاب نمایید.
سپس به بخش Back up and reset رفته و تیک گزینه‌ی Back up my data را بردارید. با این کار پنجره‌ای باز خواهد شد و در آن گفته می‌شود که با غیرفعال کردن این گزینه، دیگر داده‌ها روی سرور گوگل ذخیره نمی‌شود؛ همچنین داده‌هایی که از قبل ذخیره شده‌اند نیز حذف خواهند شد.
در انتها با لمس دکمه‌ی OK پیغام را تایید کنید. مسلماً بعد از این کار لازم است که کلمه‌ی عبور Wi-Fi خود را تغییر دهید.

در اندروید نسخه 2x ابتدا دکمه‌ی منوی دستگاه را لمس کرده و گزینه‌ی Settings را انتخاب نمایید.
سپس به بخش Privacy رفته و تیک گزینه‌ی Back up my data را بردارید. البته در توضیحات این گزینه ذکر نشده است که این گزینه شامل ذخیره‌ی رمز عبور Wi-Fi نیز می‌شود.

نکته: دقت کنید با انجام این کار به طور کلی دیگر تنظیمات دستگاه بر روی حساب کاربری شما در گوگل ذخیره نخواهد شد و اطلاعاتی که تاکنون ذخیره شده نیز حذف خواهد شد. در نتیجه از غیرفعال کردن آن اطمینان حاصل کنید.
    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...