مخفی کردن سریع تمام تصاویر و ویدئوهای یک پوشه در سیستم عامل اندروید

نوشته شده توسط:ترفندستان (نامشخص) | ۰ دیدگاه
اپلیکیشن پیش‌فرض گالری در سیستم عامل اندروید و همچنین تمامی اپلیکیشن‌های مشابه، دارای قابلیت اسکن کردن خودکار پوشه‌های کارت حافظه در جهت پیدا کردن فایل‌هایی با فرمت تصویری و ویدئویی هستند. این امر ممکن است برای شما که علاقه‌ی به اسکن شدن بعضی از پوشه‌ها ندارید ناخوشایند باشد. این موضوع زمانی بیشتر آزاردهنده خواهد شد که اپلیکشین‌های دیگر نیز در پوشه‌ای، تصاویر مربوط به خود را قرار می‌دهند (برای مثال پوشه‌ی شکلک‌های اپلیکشین‌های چت) و با اسکن شدن تمامی این پوشه‌ها، گالری شما بسیار شلوغ خواهد شد. با توجه به این قضیه و مشکل ذکر شده، شما نیاز به یک راه سریع برای اسکن نشدن پوشه‌ی مربوطه دارید؛ همچنین نرم‌افزارهایی که با رمزنگاری، قفل‌گذاری و... فایل‌های چندرسانه‌ای را مخفی می‌کنند عملاً برای هدف ما مناسب نمی‌باشند. در این ترفند به آموزش این کار می‌پردازیم.

 

برای این کار:
ابتدا اپلیکیشین مدیریت فایل گوشی خود را (File Manager) اجرا کرده و وارد پوشه‌ی مدنظر شوید.
سپس با استفاده از لمس دکمه منوی گوشی، گزینه New -> File را انتخاب کنید. فایل جدید را بدون نام و تنها با پسوند nomedia. ذخیره نمایید.
کار تمام است و پوشه مربوطه که فایل nomedia. در آن قرار گرفته دیگر توسط نرم‌افزارهای گالری و مشابه اسکن نخواهد شد.

در صورتی که نرم‌افزار مدیریت فایل شما از قابلیت ایجاد فایل جدید (New -> File) پشتیبانی نمی‌کند از اپلیکیشن ES File Explorer استفاده نمایید.
این نرم‌افزار را از مارکت بازار به صورت رایگان می‌توانید دریافت کنید:
http://cafebazaar.ir/app/com.estrongs.android.pop/?l=fa
    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...