نمایان کردن فایل‌های مخفی شده توسط ویروس‌ها با یک کلیک!

نوشته شده توسط:ترفندستان (نامشخص) | ۰ دیدگاه
این روزها ویروس‌های کامپیوتری علاقه زیادی به مخفی کردن فایل‌های شخصی کاربر دارند! بسیاری از ویروس‌ها، فایل‌های روی فلش‌ و هاردهای اکسترنال را مخفی می‌کنند؛ اما مشکل اصلی آن‌جاست که با راست‌‌کلیک کردن بر روی فایل‌های مخفی شده و رفتن به Properties آن‌ها، متوجه می‌شوید که قادر به برداشتن تیک گزینه‌ی Hidden نیستید! این اتفاق به خاطر این می‌افتد که ویروس، فایل‌ها را سیستمی می‌کند و به همین علت قادر به برداشتن تیک Hidden در حالت عادی نیستید. در این ترفند روشی را به شما بازگو می‌کنیم که با یک کلیک بتوانید این فایل‌های سمج را از حالت مخفی خارج کنید. لازم به ذکر است که قبلاً در سایت کپی کن ترفندی مشابه منتشر شده است اما در این ترفند روش سریع‌تر را به شما بازگو خواهیم کرد.

 

برای این‌کار:
با فشردن کلیدهای ترکیبی Win+R وارد Run شده و در فیلد مربوطه عبارت notepad را وارد کرده و Enter بزنید.
در محیط Notepad متن زیر را عیناً کپی کنید:
@echo off
echo.
echo Created by www.TARFANDESTAN.com
echo.
echo.
echo Warning: DO NOT run this file in Windows drive !
pause
echo.
echo.
attrib -s -h *.* /s /D
echo Success !
echo.
pause
exit /B
حال از منوی File گزینه‌ی Save As را انتخاب کنید. در پنجره‌ی باز شده از قسمت Save as type گزینه All Files را انتخاب کنید و در فیلد File name نام فایل را با پسوند BAT ذخیره کنید. (مثلاً Tarfandestan.BAT)
حال فایل BAT را به فلش دیسک یا هر پوشه دیگری در کامپیوتر که محتوی فایل‌های مخفی شده است منتقل کنید. با اجرای فایل BAT صفحه Command Prompt باز می‌شود. با فشردن هر کلیدی، عملیات شروع شده و در چند ثانیه تمام فایل‌های مخفی شده نمایان می‌شوند.
لازم به ذکر است که این فایل BAT قادر به نمایان کردن فایل‌های مخفی موجود در پوشه‌های فرعی (Sub Directory) نیز می‌باشد. لذا از قرار دادن و اجرای این فایل در شاخه اصلی درایوها پرهیز کنید زیرا موجب نمایان شدن همه‌ی فایل‌های مخفی شده در آن درایو می‌شود.

تذکر: فایل BAT را به هیچ وجه در درایوی که ویندوز در آن نصب شده است (معمولاً C) اجرا نکنید.
    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...