6 نکته مهم طرز نگهداری ماهی قرمز

نوشته شده توسط:علی غفاری نژاد | ۰ دیدگاه

ماهی قرمز


آیا میدانید ماهی قرمز ۳۲ سال می تواند عمر کند؟

«ماهی توآب می‌چرخه و

ستاره دست‌چین می‌کنه

اونوقت به خواب هر کی رفت

خوابشو از ستاره رنگین می‌کنه»

ماهی قرمز، ماهی گلی، ماهی حوضی، ماهی طلایی، ماهی تنگی و... را همه می‌شناسند. می‌گویند حضور ماهی قرمز بر سر سفره هفت‌سین و به هنگام فرا رسیدن نوروز نشان از پویایی، شادابی و سرزندگی است و رنگ سرخش و زلال آبی که در‌ آن غوطه‌ور است پیام‌آور کمال‌جویی انسان است.

این روزها بازار ماهی قرمز داغ داغ است، اما نکته مهم این است که بتوانیم این موجودات کوچک و دوست‌داشتنی را که برای سفره هفت سین و عید نوروز، لازمشان داریم، حفظ کنیم تا کوچولوهای عزیز که بیشتر از ما آدم بزرگ‌ها، از دیدن آنها به وجد می‌آیند، با از دست دادن آنها غمگین نشوند.


طرز نگهداری ماهی قرمز

1-ظرف

اولین موضوعی که می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در طول عمر ماهی موثر باشد محل زندگی آن است. ظروفی که ماهی‌ها در آنها فروخته می‌شوند، اغلب کوچکند و ما نباید به اشتباه آنها را پس از خرید، در همان ظرف‌های کوچک نگاه داریم. ماهی به اکسیژن موجود در آب احتیاج دارد و این اکسیژن از طریق هوایی که با‌ آب در تماس است وارد آب می‌شود. هر چه سطح بالای تنگ کوچک‌تر باشد اکسیژن کمتری وارد آب می‌شود.

2-آب

معمولا استفاده از آب شهری مشکلی برای ماهی ایجاد نمی‌کند اما قبل از کنار گذاشتن آب برای ظرف ماهی، بگذارید یک دقیقه آب از شیر بیرون بیاید. برای اطمینان بیشتر می‌توانید آب را به مدت یک شبانه روز در ظرف نگه دارید. هرگز نباید اجازه دهید که آب ظرف ماهی‌ها کثیف شود این کار منجر به بیماری و در نهایت مرگ آنها می‌شود.

3-غذا

ماهی‌های قرمز حیوانات بسیار سخت جانی هستند و هر چیزی را می‌خورند. لذا به راحتی می‌توانید از خرده‌های نان، شیرینی و... برای تغذیه آنها استفاده کنید البته نباید در این کار آنقدر زیاده‌روی کنید که پس‌مانده‌های آن روی سطح آب باقی بماند.

4-دمای محیط

بهترین دما برای زندگی این ماهی‌ها دمای ده تا 25 درجه سانتی‌گراد است همچنین دمای محیط نباید ناگهانی تغییر کند.

5-نور

این ماهی‌ها نیز مانند سایر حیوانات به نور احتیاج دارند محل نگهداری آنها باید به گونه‌ای باشد که تغییر روز و شب برای آنها احساس شود. البته هرگز نباید آنها را زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید.

6-بررسی رفتار آنها

حداقل روزی دو نوبت یک دقیقه‌ای به رفتار ماهی‌های خود توجه کنید به این تربیت می‌توانید حرکت‌های غیرمعمول آنها را تشخیص دهید اما مطمئن باشید اگر موارد مذکور را رعایت کنید مشکل خاصی برای آنها پیش نخواهد آمد و کوچولوهای عزیز باخیال راحت می‌توانند ماهی گلی‌های خود را در کنار سفره هفت‌سین ببینند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...