راهنمای خرید بهترین موبایل بر اساس قیمت در ایران و جهان

نوشته شده توسط:علی غفاری نژاد | ۰ دیدگاه
بهترین موبایل هایی که در سال 2014 می توانید بخرید: راهنمای خرید گوشی های هوشمند اندروید ، iOS و ویندوز فون - بهمن ماه 92 ( به روز رسانی شماره 7 )

آیا به دنبال خرید بهترین گوشی در سال 2014 هستید؟ می خواهید چهار هسته ایی با بهترین برنامه های کاربردی باشد، یا بهترین صفحه نمایش لمسی را داشته باشد؟ در اینجا به بررسی تلفن های هوشمندی که شما به دنبال آن ها هستید می پردازیم و چند نمونه از تلفن های هوشمند با سیستم عامل های مختلف را معرفی می کنیم تا به تصمیم گیری شما در انتخاب تلفن مورد نظرتان کمک کند. لازم به ذکر می باشد که ممکن است بعضی از مدل ها در سال های قبل معرفی شده باشند ولی باز هم به خاطر امکانات و کیفیت می توانند گزینه خوبی برای خرید باشند.

برای انتخاب گوشی های ارزان تر به مقاله "راهنمای خرید بهترین موبایل بر اساس قیمت در ایران و جهان" مراجعه کنید.


1- Samsung Galaxy Note 3 N9005 (امتیاز 9.7 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 900 هزار تومان

فبلت ها نیاز به افرادی با دستان بزرگ دارند و حتی برای چنین افرادی نیز برخی مواقع کمی سنگین به نظر می رسند. به همین دلیل مشخصاتی همچون وزن و عرض در چنین محصولاتی از مشخصات مهم به شمار می روند. اکنون باید گفت که Galaxy Note 3 سبک وزن ترین فبلت این دسته به شمار می رود.

نیازی به گفتن نیست، نوت ۳ دارای سه برتری در بخش وبگردی می باشد. این فبلت نه تنها سریع است، بلکه واکنش اپلیکیشن مرورگر به ناوبری و ورودی ما بسیار خوب و بدون تاخیر است. صفحه وب در حالت تمام صفحه باز می شود، در نتیجه سراسر صفحه نمایش را احاطه می کند که یک افزونه عالی است. ما همچنین به اصلاح حالت Reader علاقه داریم که تمامی محتویات غیرضروری را حذف کرده و تنها متن و برخی تصاویر را برای خواندن آسان مقالات طولانی باقی می گذارد.

در پشت دستگاه یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور BSI و تثبیت کننده تصویر دیجیتال، همراه با فلاش CRT LED (کلمه CRT مخفف شاخص رندرسازی رنگ) سطح بالا دیده می شود. این دوربین در مجموع در تولید رنگ های بسیار دقیق در زمان استفاده توانا است.

این دستگاه می تواند ویدئویی با رزولیشن ۴ هزار پیکسلی (4K) ضبط نماید. رزولوشن آن 3840x2160 پیکسل است، به این معنا که با تعداد پیکسل های بومی از دستگاه های جدید، مثلا تلویزیون های 4K مطابقت می نماید. کیفیت فیلم های ضبط شده نیز عالی بنظر می رسد، صاف همراه با دنیایی از جزئیات.

سامسونگ در ساخت Galaxy Note 3 تلاش فوق العاده ای را انجام داده تا این محصول جانشین به حقی برای Galaxy Note II محبوب و پرطرفدار محسوب شود. در این نوت جدید اجزای داخلی (Snapdragon 800) و همچنین صفحه نمایش دستخوش ارتقا شده اند. صفحه نمایش ۵.۷ اینچی Super AMOLED آن با رزولوشن 1080p توانایی ارائه قابلیت Full HD را دارد. لازم به ذکر نیست که قطعا قلم S Pen این محصول و ترفندهای نرم افزاری فوق العاده آن نیز به روز رسانی شده اند.


نکته: Note 3 N9000 دارای پردازنده Exynos 5 Octa 5420 می باشد و از فیلم برداری 4K پشتیبانی نمی کند که در این گزینه مد نظر ما نمی باشد.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974
  • سیستم عامل به روز Android 4.3
  • قلم قدرتمند با امکانات بسیار عالی و کاربردی
  • دوربین با کیفیت 13 مگاپیکسل و نویز پایین
  • فیلم برداری 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه و Full HD در 60 فریم در ثانیه و 120fps با کیفیت 720P
  • صفحه نمایش ۵.۷ اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1080p
  • وزن مناسب به نسبت رقبا هم سایز

نقاط ضعف

  • ابعاد بزرگ برای گرفتن در یک دست
  • بدنه پلاستیکی چرمی شکل پشت!


2- Apple iPhone 5s 32GB (امتیاز 9.7 از 10) قیمت حدود 2 میلیون و 450 هزار تومان

اگر شما امیدوار بودید که اپل با ارائه ی آیفون جدید، از سنت همیشگی خود دست بردارد، باید بگوییم که اپل این‌گونه عمل نکرده است. همانطور که انتظار می رفت، iPhone 5S در ظاهر تقریبا همانند نسل قبلی خود بوده و تنها چند ارتقای کوچک با این گوشی مشاهده شده است و بزرگ‌ترین ارتقای همراه با آن، وجود حسگر اثرانگشت می باشد؛ قابلیتی که مدت‌ها نقل سایت‌های مختلف شده بود و اپل آن را Touch ID نامیده است.

Touch ID به شما اجازه خواهد داد تا از اثرانگشت خود برای قفل کردن iPhone 5S استفاده نمایید. این سنسور درون دکمه ی home (که در حال حاضر با لایه ای یاقوتی پوشیده شده و یک حلقه ی فولادی ضدزنگ دور آن قرار گرفته است) جای گرفته و برای استفاده از آن،‌ کافیست که فقط انگشت شست خود را به آرامی بر روی آن بفشارید. سپس گوشی شما، پل متحرک مجازی را پایین کشیده و به شما اجازه ی ورود خواهد داد. این ویژگی برای مواقعی مفید خواهد بود که کسی بدون اجازه و اثرانگشت شما، نمی‌تواند وارد گوشی تان شده و از آن سوء استفاده کند.

آیفون جدید همچنین با تقویت سرعت پردازش همراه بوده و از سیستم-روی-یک چیپ جدید A7 اپل بهره خواهد برد. این تراشه، همچنان که دو هسته ای است، ۶۴ بیتی نیز می‌باشد، اولین تراشه از نوع خود که درون یک گوشی هوشمند قرار گرفته است. بعلاوه، iOS 7 نیز بروز رسانی شده است و هر دو دسته نرم افزارهای ۳۲ و ۶۴ بیتی را اجرا خواهد کرد. بنابر اظهارات اپل، هم پردازنده و هم بخش گرافیک A7، دو برابر سریع‌تر از همتای خود در آیفون ۵ هستند.

اپل همچنین اضافه کرده که یک پرازنده ی جداگانه را به سنسورهای ردیابی حرکت در این گوشی اختصاص داده که با نام M7 خوانده می شود. اپل می‌گوید که این تراشه ی جدید، میزان ورزش، پیاده روی و یا رانندگی شما را اندازه‌گیری خواهد کرد.

iPhone 5S همچنین دارای یک دوربین عالی نسبت به مدل سال گذشته است. رزولوشن این دوربین، همچنان ۸ مگاپیکسل می‌باشد اما مانند HTC One که از اولتراپیکسل استفاده می کند، این پیکسل ها بزرگ‌تر شده اند. فیل شیلر از اپل می گوید: “پیکسل های بزرگ تر، تصاویر بهتری را نتیجه خواهند داد.” همچنین حالت خودکار تعادل رنگ سفید و سطوح نوردهی نیز به این دوربین اضافه شده است و از یک فلاش جدید بهره می برد که اپل آن را "True Tone" نامیده و برای تعادل تن رنگ ها هدف گذاری شده است. بعلاوه، دوربین 5S از تثبیت کننده ی دیجیتال تصویر برای حذف لرزش ها در تصاویر و ویدئو استفاده می نماید.

این دوربین در حال حاضر از حالت burst mode نیز برای گرفتن یک سری تصویر پشت سرهم بهره می‌برد و iOS به صورت خودکار، واضح ترین عکس را برای استفاده ی شما انتخاب می کند. همچنین ویدئو را نیز در حالت اسلوموشن با نرخ ۱۲۰ فریم در هر ثانیه و با رزولوشن 720p ضبط می کند.

اپل از هر گونه تغییر ظاهری چشم‌پوشی کرده است. هرچند که به نظر می‌رسد 5S غالبا همانند آیفون ۵ می باشد، اما این گوشی در سه رنگ جدید نیز ارائه خواهد شد. یکی از این رنگ ها، آیفون 5S طلایی رنگ می‌باشد.

نقاط قوت

  • پردازنده 64bit قدرتمند A7
  • سیستم عامل به روز و روان iOS 7
  • دوربین با کیفیت بالا و نویز پایین
  • وزن مناسب و خوش دست بودن
  • فیلم برداری در نرخ 120 فریم در ثانیه با کیفیت 720P
  • صفحه نمایش روشن با کیفیت بسیار بالا

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش کوچک 4 اینچی در مقابل غول های اندرویدی، کوچک به نظر می رسد (اگر ایراد باشد!)
  • ظاهر تکراری و طراحی همانند iPhone 5
  • سیستم عامل محدود برای برخی کارها (بلوتوث به دیگر سیستم عامل ها، نصب نرم افزار در حالت عادی فقط از مارکت و ...)

3-Nokia Lumia 1520 (امتیاز 9.7 از 10) قیمت حدود 2 میلیون و 40 هزار تومان

صفحه نمایش لومیا 1520 چیزی فراتر از تنها یک صفحه نمایش است. این گوشی مجهز به یک دوربین بسیار بلندپروازانه 20 مگاپیکسل PureView با لنز ZEISS و همچنین یک تراشه قدرتمند چهار هسته ای Snapdragon 800 می باشد.

صفحه نمایش بزرگ نکته ای مهم در هر فبلت به شمار می رود و این تصادفی نیست که نوکیا تصمیم گرفته تا اولین صفحه نمایش full HD 1080 x 1920 خود را در چنین گوشی بزرگی ارائه کند. با تراکم پیکسل 368ppi، این صفحه نمایش بسیار با وضوح و دارای جزئیات بالایی است.لومیا 1520 آخرین نسخه ویندوزفون 8 آپدیت 3 (معروف به GDR3) را اجرا می نماید و هچنین دارای نسخه پشتیبان Black update Bluetooth 4.0 LE نوکیا می باشد. دیدن به روزترین نسخه ویندوزفون در این گوشی جالب توجه می باشد.

لومیا 1520 اولین دستگاه ویندوزفون می باشد که با یک پردازنده چهارهسته ای عرضه می شود. در زیر قالب این دستگاه، آخرین تراشه Snapdragon 800 کوالکام را خواهید دید که همان قطعه ی سیلیکونی مشابه مورد استفاده در اغلب دستگاه های اندرویدی همچون Galaxy Note 3 سامسونگ می باشد. این تراشه از فناوری ساخت 28 نانومتری بهره می برد که به پردازنده چهارهسته ای اجازه سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز را می دهد و این دستگاه همچنین با گرافیک Adreno 330 و دو گیگابایت رم ارائه می شود.

عملکرد اولیه این دستگاه نتیجه ای مثبت را نشان می دهد و تمامی فعالیت های آن دارای سرعت مناسبی است. با این حال نمایش انیمیشن ها بر روی آن اغلب به زمانی طولانی نیاز دارد و درمقایسه با دستگاه های iOS و یا اندرویدی این عمل بر روی ویندوزفون ها کمی طولانی تر است و این قاعده حتی در این پلتفرم سریع نیز رخ داده است.

دوربین PureView بیست مگاپیکسل اتوفوکوس لومیا 1520 به همراه فلاش دو LED (بدون زنون) و برآمدگی اندکی در قسمت پشت گوشی، ارائه شده است و یکی از قوی ترین دوربین های گوشی به حساب می آید. این دوربین درواقع یکی از قوی ترین دوربین های نوکیا با سنسورهای بزرگتر از حد معمول 1/2.5 اینچ (25mm2) می باشد که مجهز به روشنایی پشت و تثبیت کننده تصویر اپتیکال است. با این حال لومیا 1020 نوکیا به عنوان مثال مجهز به سنسورهای دوبرابر بزرگتر 1/1.5 اینچی (58mm2) می باشد در حالی که همچنین دوربین 20 مگاپیکسلی Xperia Z1 سونی دارای سنسور بزرگ تر 1/2.3 اینچ (28mm2) است.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974
  • سیستم عامل به روز Microsoft Windows Phone 8 Black
  • دوربین PureView با کیفیت 20 مگاپیکسل
  • فیلم برداری Full HD در 30 فریم در ثانیه
  • صفحه نمایش 6 اینچی IPS با رزولوشن 1080p
  • بدنه بسیار با کیفیت

نقاط ضعف

  • ابعاد بزرگ برای گرفتن در یک دست
  • وزن زیاد
  • برخی محدودیت های ویندوز فون همچنان وجود دارد

 

4- LG G2 32GB (امتیاز 9.5 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 620 هزار تومان

کمپانی ال.جی بار دیگر با آخرین پرچمدار خود، یعنی G2، در دنیای اسمارت فون های اندرویدی کولاک به پا کرد. البته حذف لقب Optimus به این معنا نیست که کمپانی مذکور در ارائه مشخصه های جدید خساست به خرج داده است زیرا شما می توانید در این اسمارت فون، توانمندترین تراشه Snapdragon 800 با چهار هسته Krait 400 در فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Adreno 330 و رم ۲ گیگابایتی را ببینید که می تواند به سادگی در بخش قابلیت های پردازشی، از رقبای اصلی خود فاصله بگیرد.

نمایشگری با اندازه ۵.۲ اینچ بر روی LG G2 قرار داده شده است که دارای رزولوشن full HD می باشد و تراکم ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهد.

LG G2 همانند One از آلومنیوم ساخته نشده، اما متقابلا شبیه به Galaxy S4 از پلاستیک در بدنه خود استفاده کرده است. هرچند انتخاب مواد بر وزن دستگاه اثر می گذارد اما وزن One با وجود ابعاد و باتری کوچک تر و همچنین مشخصه های متوسط تر، دقیقا به همان اندازه G2 می باشد.

همراه با یک دوربین غول پیکر ۱۳ مگاپیکسلی، همچنین ماژول تثبیت کننده اپتیکال تصویر و قابلیت های اتوفوکوس ۹ نقطه ای و ضبط ویدئوی 1080p در ۶۰ فریم بر ثانیه و شیشه یاقوت کبود برای حفاظت بیشتر و پوشش ضد اثر انگشت را نیز در این گوشی دریافت خواهید کرد.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974
  • سیستم عامل به روز Android 4.3
  • صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر 424 پیکسل بر اینچ
  • طراحی جدید و مفید دکمه های کاربری که در پشت گوشی قرار داده شده اند
  • فیلم برداری 60 فریم در ثانیه با کیفیت full HD

نقاط ضعف

  • نداشتن قابلیت ارتقاء حافظه از طریق Micro SD


5- Sony Xperia Z1 (امتیاز 9.4 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 800 هزار تومان

Xperia Z1 گوشی زیبایی است و ما سونی را بخاطر طرح آینده گرایانه خود تایید و تشویق می کنیم. این طراحی می تواند تقریبا پا به پای هر گوشی هوشمند دیگری در صنعت پیش برود.

Z1 از تکنولوژی نمایشگر سونی معروف به Triluminos استفاده می نماید و کیفیت تصویر بیش از Z بهبود یافته است. این دستگاه دارای نمایشگری با رزولوشن 1920x1080 پیکسل و تکنولوژی پانل TFT می باشد و در مقایسه با دیگر نمایشگرهای 5 اینچی 1080p، تراکم پیکسلی به طور باورنکردنی بالایی (441ppi) را ارائه می دهد.

Z1 با پردازنده قدرتمند Snapdragon 800 SoC مجهز شده است و در کل، سرعت پردازش به اندازه کافی سریعی دارد. پردازنده گرافیگی موجود یعنی Adreno 330 نیز به همان اندازه قدرتمند است. همچنین از رم ۲ گیگابایتی و اسلات کارت micro SD نیز برخوردار است.

سونی موفق به انجام بهبودهای قابل توجهی در دوربین Xperia Z1 در مقایسه با مدل قبلی خود شده است. این دستگاه جدید شامل یک سنسور بزرگ ۱/۲.۳ اینچی ۲۰.۷ مگاپیکسل Exmor RS در ترکیب با لنز G این کمپانی می باشد و از BINOZ سونی به عنوان موتور پردازش تصویر بهره می برد. طبق ادعای سونی این تکنولوژی جدید موجب تامین سطح یکسانی از کیفیت و عملکرد موجود در دوربین های دیجیتال کامپکت معمولی می شود.

سونی در ماه ژانویه با معرفی Xperia Z خود با ویژگی ضد گرد و غبار و ضد آب موجب برجستگی آن شد و مدل Xperia Z1 نیز این مسیر را ادامه می دهد.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974
  • سیستم عامل به روز Android 4.3
  • دوربین با کیفیت 20 مگاپیکسل و نویز پایین
  • صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر 441 پیکسل بر اینچ
  • ضد آب و داری گواهی نامه IP 58

نقاط ضعف

  • بدنه سنگین تر به نسبت گوشی های هم سایز


6- LG nexus 5 (امتیاز 9.6 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 340 هزار تومان

اولین موردی که درباره ی خصوصیات این گوشی می توان بیان کرد این است که نکسوس ۵ از آخرین قطعات سیلیکونی دارای عملکرد عالی در زیر بدنه ی خود بهره می برد. این جمله بدین معناست که گوشی جدید گوگل، در کنار ۲ گیگابایت حافظه ی رم، تراشه ی قدرتمند Snapdragon 800 را با پردازنده ی چهارهسته ای Krait با فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز و گرافیک Adreno 330 به ارمغان آورده است. شارژ بی سیم، NFC و بلوتوث 4.0 LE از دیگر ویژگی های نکسوس ۵ می باشد، همچنین بر خلاف نسل پیشین خود، ارتباطات 4G/LTE را نیز به کاربرانش ارائه خواهد داد.

از لحاظ طراحی و صفحه نمایش، این اسمارت فون جدید با هیچ سوپرایزی همراه نبوده است. این گوشی دارای بدنه ای پلاستیکی می باشد و با طراحی باریک خود، سبک وزن نیز هست. همچنین بر روی پنل پشتی آن، لوگوی عمودی بزرگ Nexus همراه با حلقه ی بزرگ دوربین قرار گرفته است و دارای دکمه های سرامیکی تنظیم صدا و پاور می باشد.

Nexus 5 دارای یک صفحه نمایش ۵ اینچی IPS با رزولوشن عالی 1920x1080 پیسکل می باشد که آن را برای ساختن یک تجربه ی بصری حتی بهتر از نکسوس ۴ یا دیگر اسمارت فون ها مهیا کرده است و می توان گفت که به دقت و وضوح دیگر اسمارت فون های پرچمدار می باشد. همچنین برای محافظت بیشتر از این صفحه نمایش، از محافظ گوریلا گلس ۳ بر روی آن استفاده شده است.

نکسوس ۵ همانند خویشاوند گوگلی خود، یعنی موتو ایکس موتورولا، یک دوربین بهبود یافته ی ۸ مگاپیسکلی را ارائه می دهد که دارای ویژگی های پیشرفته ای نیز می باشد. از جمله ی این ویژگی ها، می توان به عملکرد بهتر در نور کم و اکشن شات ها اشاره کرد. اکشن شات ها به شما اجازه خواهند داد تا با عکسبرداری متوالی و سریع و سپس ترکیب تصاویر، بتوانید تصویری ایده آل را از صحنه مورد نظر خود داشته باشید. دوربین نکسوس ۵ همچنین یک قابلیت نوآورانه را ارائه داده و آن را Photo Sphere نامگذاری کرده است. این اپلیکیشن، توانایی عکاسی پانورامای ۳۶۰ درجه را برای کاربران به ارمغان می آورد.

همچنین این گوشی، نسخه ی کامل و دست نخورده ای از سیستم عامل اندروید ۴.۴ کیت کت را اجرا می کند که نه تنها جدیدترین نسخه ی اندروید با دسته ای از ویژگی های جدید و فوق العاده است بلکه از تمام نرم افزارهای بلااستفاده ی شرکت ها و حامل های ارتباطی (اپلیکیشن ها و ویژگی های تکراری و زائدی که قابل حذف کردن هم نیستند) خالی می باشد.

متاسفانه نکسوس ۵ به یک باتری با ظرفیت ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز شده که از این لحاظ، گوشی جدید الجی را بسیار عقب تر از اسمارت فون هایی همچون LG G2، نوکیا لومیا 1320/1520 و حتی Galaxy S4 سامسونگ قرار می دهد، با این حال گوگل ادعا کرده که این باتری توانایی ۱۷ ساعت زمان مکالمه را در هر بار شارژ برای شما فراهم می آورد.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974
  • سیستم عامل به روز Android 4.4
  • دوربین با کیفیت 8 مگاپیکسل و نویز پایین
  • صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر 445 پیکسل بر اینچ

نقاط ضعف

  • باتری ضعیف نسبت به رقبا
  • بدنه پلاستیکی


7- Sony Xperia Z Ultra (امتیاز 9.3 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 510 هزار تومان

ایکسپریا Z اولترا یک فبلت بسیار بزرگ است که تقریبا بین نوت II و نکسوس ۷ قرار می گیرد. این گوشی دارای قابلیت های یک تلفن کامل می باشد (حتی صدای HD)، اما برای نگه داشتن در کنار گوش به منظور برقراری تماس های طولانی قطعا مناسب نیست. در این گوشی یک دوربین با سنسور تصویر Exmor-RS تعبیه شده است که توانایی گرفتن تصاویر ۸ مگاپیکسلی و ویدئوهای ۱۰۸۰ پیکسل را دارد و شما قادر به فعال کردن حالت HDR برای هر دو خواهید بود. با این حال برای دوربین این گوشی، هیچ فلاش LED وجود ندارد.

اجرای تعدادی نرم افزار بر روی این گوشی به ما ثابت کرد که عملکرد آن نسبت به اکسپریاهای گذشته بهتر است و امتیازات زیادی را می تواند توسط تراشه قدرتمند Snapdragon 800 کوالکام خود بدست آورد.

این مدل، چهار هسته پردازنده Krait 400 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز را شامل می شود که دو برابر موثرتر از Krait 300 با همان نرخ کلاک می باشد. Adreno 330 جدید نیز به نظر می رسد که از همه لحاظ بر مدل ۳۲۰ موجود غلبه کند.

اگر میخواهید خیالتان از بابت افتادن گوشی از دستتان در یک روز بارانی درون جوی آب راحت باشد! پیشنهاد ما به شماXperia Z و Xperia Z Ultra است.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974
  • سیستم عامل به روز Android 4.3
  • صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر 342 پیکسل بر اینچ
  • ضد آب و داری گواهی نامه IP 58

نقاط ضعف

  • بدنه سنگین تر به نسبت گوشی های هم سایز
  • ابعاد بزرگ به عنوان یک گوشی برای نگهداشتن با دست!


8- iPhone 5C (امتیاز 9 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 750 هزار تومان

بدنه این گوشی اصلا همانند یک پلاستیک ارزان قیمت بنظر نمی رسد، بلکه با ارائه استحکام بیشتر، این پوسته پلی کربناتی بدنه پشت، زیبایی فانتزی ای را به 5C نیز بخشیده است. این دستگاه که نسبت به آیفون ۵ تقریبا ۲۸ گرم سنگین تر است، در دست بسیار راحت احساس می شود.

آیفون 5C دارای نمایشگر رتینای ۴ اینچی با رزولوشن 1136x640 پیکسل می باشد که هر بیت آن، به همان اندازه ی روشنی و وضوح بر روی آیفون ۵ به نظر می رسد. اما همچنان دارای دقیقا همان نمایشگر، بدون اضافه شدن به تعداد پیکسل ها و اندازه نمایشگر است. می توانیم بگوییم که نمایشگر رتینای آیفون ۵ اپل یکی از شفافترین و دقیق ترین نمایشگر ها در نمایش رنگ است. این صفحه نمایش عالی است و دارای تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ (ppi) می باشد که بسیار خوب است.

این دستگاه دارای همان دوربین پشت ۵ مگاپیسکلی موجود در آیفون ۵ می باشد. سیستم عامل iOS 7 نیز چند مورد، از جمله زوم دیجیتال در هنگام ضبط ویدئو را می افزاید. ضبط تصویر و ویدئو 1080p و تصاویر پانوراما نیز همگی عالی بنظر می آیند، دوربین 5S حتی ارتقا بیشتری دریافت کرده است و حالت ضبط اسلوموشن و multiburst را می افزاید. در مقایسه ی میان اکثریت تلفن های ۲۰۱۳ با طراحی مدرن و بروز شده، وجود پردازنده دو هسته ای A6 در آیفون 5C، صددرصد فوق العاده نمی باشد. گرچه همچنان نتایج رضایت بخشی را در آزمون بنچمارک ها رقم می زند.

عمر باتری نیز طی مکالمه 3G به مدت ۱۰ ساعت، در حالت استندبای برای ۱۰ روز، وبگردی بر روی 4G LTE و وای-فای به مدت ۱۰ ساعت و پخش ویدئو نیز ۱۰ ساعت گزارش شده است.

نقاط قوت

  • سیستم عامل به روز و روان iOS 7
  • دوربین با کیفیت بالا و نویز پایین
  • وزن مناسب و خوش دست بودن
  • فیلم برداری در 30 فریم بر ثانیه با کیفیت 1080P
  • صفحه نمایش روشن با کیفیت بسیار بالا

نقاط ضعف

  • صفحه نمایش کوچک 4 اینچ در مقابل غول های اندرویدی کوچک به نظر می رسد (البته اگر ایراد باشد)!
  • سیستم عامل محدود برای برخی کارها (بلوتوث به دیگر سیستم عامل ها، نصب نرم افزار در حالت عادی فقط از طریق مارکت و ...)


9- HTC One (امتیاز 8.5 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 640 هزار تومان

از ویژگی های داخلی این گوشی HTC می توان به پردازنده ی چهار هسته ای با فرکانس ۱.۷ گیگا هرتز و ۲ گیگا بایت رم اشاره کرد. این گوشی از بلوتوث نسخه ی ۴.۰ و وای-فای بهره می برد. همچنین از یک دوربین ۲.۱ مگا پیکسلی در جلو بهره می برد که نسبتا قابل توجه است. در پشت گوشی نیز از یک سنسور ۴ مگاپیکسلی BSI با دیافراگم f/2.0 استفاده می کند که جذابیت دو چندانی به آن می بخشد.

این مجموعه که به نام دوربین اولتراپیکسل نیز شناخته می شود می تواند تا ۳ برابر بیشتر از لنز های برجسته ی ۱۳ مگاپیکسلی نور محیط را از خود عبور دهد که در نتیجه عکس هایی زنده و همچنین با کیفیت بالاتر را به ارمغان می آورد. این گوشی همچنین قادر به فیلم برداری با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه است. صفحه نمایشگر ۴.۷ اینچی Super LCD 3 این گوشی دارای رزولوشن 1080p و محافظ گوریلا گلس ۲ می باشد و تراکم پیکسلی ۴۶۸ پیکسل بر اینچ را به کاربرش هدیه می دهد. برای درک بهتر این موضوع می توان به آیفون ۵ با تراکم 326ppi و گلکسی اس ۳ با تراکم 306ppi اشاره کرد.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند چهار هسته ای Qualcomm APQ8064T Snapdragon 600
  • قابل به روز رسانی به Android 4.3
  • صفحه نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر 468 پیکسل بر اینچ
  • بدنه فلزی با کیفیت بالا
  • دوربین اولتراپیکسل با این که 4 مگاپیکسل است ولی در نور کم عکس های عالی می گیرد

نقاط ضعف

  • نداشتن قابلیت ارتقاء حافظه از طریق Micro SD
  • طراحی مهر و موم شده به طوری که کاربر نمی تواند باطری را عوض کند


10- Samsung Galaxy s4 (امتیاز 8.5 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 640 هزار تومان

Galaxy S4، دارای شباهت ظاهری زیادی با نسل قبلی خود یعنی Galaxy S3 است. برجسته ترین تفاوت ظاهری این دو نسل از Galaxy، صفحه نمایش بزرگتر (۵ اینچ با رزولوشن 1080p در برابر S3 با ۴.۸ اینچ در رزولوشن 720p) و سازه ی باریک تر در S4 می باشد.

اسمارت فون S4، همانند ورژن قبلی خود، در دو مدل متفاوت و بر حسب مناطق مختلف عرضه خواهد شد. یکی از مدل ها، دارای پردازنده ی ۸ هسته ای Exynos 5 Octa سامسونگ، با فرکانس کاری ۱.۶ گیگاهرتز خواهد بود و ورژن دیگر این گوشی از یک تراشه ی ۴ هسته ای Sanpdragon با فرکانس کاری ۱.۹ گیگاهرتز، محصول شرکت Qualcomm استفاده خواهد کرد. همچنین Galaxy S4 دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و ۲ گیگابایت RAM می باشد و با سه فضای ذخیره سازی 16GB؛ 32GB و 64GB به بازار عرضه می شود.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Exynos 5 Octa 5410 دارای 4 هسته Cortex-A15 و 4 هسته Cortex-A7
  • قابل به روز رسانی به Android 4.3
  • صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر 441 پیکسل بر اینچ
  • دوربین 13 مگاپیکسلی با کیفیت بالا

نقاط ضعف

  • پردازنده گوشی در بنچمارک ها از گوشی های روز ضعیف تر است
  • بدنه پلاستیکی که زود فرم خود را از دست می دهد
  • گوشی در کار های سنگین داغ می کند


11- Sony Xperia Z​ (امتیاز 8.5 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 230 هزار تومان

همانطور که در سایر مدل های امروزی به چشم می خورد، گوشی ایکسپریا Z نیز با صفحه نمایش بزرگ ۵ اینچی عرضه شده است. وضوح این نمایشگر، عالی و به میزان 1080x1920 پیکسل می باشد که با تراکم پیکسلی بالای 441ppi همراه شده است. همانطور که می توانید حدس بزنید کوچکترین نشانه ای از بریدگی و دندانه دار بودن تصاویر در این نمایشگر دیده نمی شود. همچنین دوربین 13 مگاپیکسلی این گوشی به همراه سنسور Exmor RS خوب کار می کند اما فوق العاده نیست.

این روزها اگر محصولتان، مشخصات قوی ای نداشته باشد، نمی توانید با آن، کسی را تحت تاثیر قرار دهید. اما در حال حاضر، این گوشی نسبت رقبای به روز و جدید خود، پردازنده ی نسبتا ضعیف تری را ارائه می دهد. پردازنده مورد استفاده در این گوشی،‌ مدلی غیر عادی نیست بلکه از نوع Snapdragon S4 Pro با چهار هسته Krait و فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز می باشد. بعلاوه، این قسمت با پردازنده گرافیکی Adreno 320 تکمیل می شود که قادر به اجرای خوب تقریبا هر گونه بازی و یا نرم افزار است. حافظه داخلی 16GB بوده و یک اسلات کارت حافظه microSD نیز وجود دارد و همچنین از LTE پشتیبانی می کند. این گوشی دارای سیستم عامل اندروید 4.1 Jelly Bean بوده و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم می باشد.

اگر می خواهید خیالتان از بابت افتادن گوشی از دستتان در یک روز بارانی درون جوی آب راحت باشد! پیشنهاد ما به شما Xperia z؛ Z Ultra و Z1 است.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon S4 Pro APQ8064
  • دوربین با کیفیت 13.1 مگاپیکسل
  • صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن 1080p و فشردگی تصویر 443 پیکسل بر اینچ
  • ضد آب و داری گواهی نامه IP 58

نقاط ضعف

  • بدنه شیشه ای و لکه پذیر
  • دوربین کُند و عکسبرداری نویز دار در نور کم
  • باتری با عمر کمتر نسبت به رقبا


12- Nokia Lumia 1020 (امتیاز 8 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 850 هزار تومان

بدون شک گوشی لومیا ۱۰۲۰، به خاطر دوربین شگفت انگیز ۴۱ مگاپیکسلی PureView خود، مورد توجه است و همین موضوع، موجب برجستگی ویژه ای در قسمت پشت این گوشی شده است. با توجه به اینکه این بخش یکی از باارزش ترین ویژگی های این گوشی می باشد، نوکیا با اطمینان این بخش را با برخی تکنولوژی های جدی مجهز کرده است. برای شروع می توان گفت که این دوربین دارای سنسور ۱/۱.۵ اینچی می باشد که در واقع کوچک تر از سنسور ۱/۱.۲ اینچ موجود در 808 PureView است. البته این موجب اشتباه شما نشود، علت این مساله این است که اندازه آن به حفظ اندازه گوشی لومیا ۱۰۲۰ کمک می کند. این دوربین همچنین مجهز به لنز شش عنصری با اپتیک ZEISS، تثبیت کننده تصویر اپتیکال ثانویه (OIS)، سنسور روشن پشت، زوم ۳ برابر، فلاش LED و فلاش زنون می باشد.

حتی ویژگی های بیشتری در بخش ویدئوی این دوربین موجود است، این دوربین قادر به تولید ویدئوهای 720p و 1080p در نرخ های متفاوت، ۲۴،۲۵ و ۳۰ فریم بر ثانیه است. اگر نگاهی به کیفیت ضبط فیلم 1080p در نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه بیاندازیم، متوجه وجود حالت سینمایی در دوربین این گوشی خواهیم شد. در این گوشی همانند مدل های لومیا 928 و925، از یک صفحه نمایش ۴.۵ اینچی با رزولوشن 768x1280 پیکسل و از نوع +PureMotion HD به همراه تکنولوژی ClearBlack استفاده شده است.

در این گوشی یک پردازنده دو هسته ای ۱.۵ گیگاهرتز Snapdragon S4 Plus کوالکام به همراه ۲ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی Adreno 225 وجود دارد و قادر به ارائه عملکردی سریع همانند بسیاری از گوشی های ویندوزفون می باشد.

بر روی جعبه این محصول عبارت حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت ثبت شده است و این گوشی در واقع دارای ۲۹.۱۲ گیگابایت حافظه آزاد می باشد که البته خوب و کافی است، اما با در نظر گرفتن این نکته که این گوشی به تولید تصاویر ۵ و ۳۸ مگاپیکسلی اقدام می کند، به نظر می رسد که این حافظه می تواند خیلی سریع به اتمام برسد. در طول اولین روز استفاده از لومیا ۱۰۲۰، می توان به مقدار عمر باتری ۱۰ ساعت دست یافت. با این حال به زودی می توان دریافت که در پشت این نتیجه ضعیف، یکی از ویژگی های ویندوزفون پنهان است، ویژگی ای که به طور پراکنده زمان را هر بار که گوشی در حال وقفه است، نشان می دهد. پس از غیر فعال سازی آن، به عمر باتری ۱۸ ساعته در این گوشی که نتیجه ای عادی است، می رسیم.

نقاط قوت

  • دوربین بسیار با کیفیت 41 مگاپیکسلی که بهترین دوربین در میان موبایل های حال حاضر می باشد
  • قابلیت ارتقاء به windows phone 8 Amber
  • سیستم عامل گوشی بسیار زیبا و روان است
  • صفحه نمایش بسیار رنگ ها را واضح نشان می دهد

نقاط ضعف

  • پردازنده دو هسته ای Qualcomm MSM8960 در بنچمارک ها از گوشی های روز ضعیف تر است
  • کیفیت صفحه نمایش 720P در مقابل کیفیت 1080P موجود در اکثر گوشی ها پایین است
  • بزرگی لنز باعث برآمدگی در پشت دوربین شده که با توجه به کیفیت عکس می توان تحملش کرد!


13- LG Nexus 4 (امتیاز 8 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 50 هزار تومان

Nexus 4 دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی IPS با رزولوشن 1280X768 پیکسل می باشد و از نظر وضوح می توان گفت که هم رده با گلکسی S3 است. این مدل، اندروید 4.2 Jelly Bean را اجرا می کند و قابلیت آپدیت به 4.3 را نیز دارد. همچنین دوربین این گوشی 8 مگاپیکسل بوده و از کیفیت خوبی برخوردار می باشد و علاوه بر این ها، عکس برداری 360 درجه پانورما را ارائه می دهد. دارای یک شارژر بی سیم بوده و پردازنده کوالکام Snapdragon S4 Pro برای حفظ کارایی آن به کار می رود.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon S4 Pro
  • دوربین با کیفیت 8 مگاپیکسل
  • 2 گیگابایت حافظه RAM
  • دارای NFC

نقاط ضعف

  • استحکام کم بدنه پشتی
  • نداشتن درگاه micro SD


14- Galaxy S4 Zoom (امتیاز 8 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 70 هزار تومان

مانند S4 Mini، یک نمایشگر Super AMOLED با اندازه ۴.۳ اینچ و رزولوشن 540x960 پیکسل بر روی تلفن وجود دارد، بنابراین دارای زاویه دید گسترده ای است و رنگ ها بطور قابل ملاحضه ای اشباع شده و با نمایش رنگ مشکی عمیق می باشد. نقاط ضعف نمایشگر این گوشی، رنگ های پیش فرض سرد و سطح روشنایی کم هستند و ساختار فریم بندی عکس در خارج از محیط بسته و زیر نور مستقیم خورشید، یک رویداد ناامید کننده را نتیجه می دهد.

شامل یک پردازنده دو هسته ای Exynos 4212 با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-400 به همراه یک رم ۱.۵ گیگابایتی می باشد، همچنین این تلفن دارای حافظه داخلی با ظرفیت ۸ گیگابایت، به همراه اسلات microSD به منظور افزایش فضای ذخیره سازی است.

S4 Zoom مجهر به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی همراه با قابلیت زوم اپتیکال تا 10x می باشد که این عمل بزرگنمایی می تواند با حلقه لنز زوم، اهرم صدا یا با یک نوار لغزنده در برنامه دوربین فراخوانی شوند. حلقه، در زمانی که شما آن را می چرخانید، صدای کلیک ظریفی را ایجاد می کند که برای لذت بردن گیک های دوربین در سراسر جهان ارائه شده است.

نقاط قوت

  • دوربین 16 مگاپیکسلی با کیفیت بالا در حد دوربین های خانگی
  • زوم اپتیکال برای دوربین
  • قابلیت فیلم برداری full HD با سرعت 30 فریم در هر ثانیه
  • پردازنده دو هسته ای 1.5GHz Cortex-A9 به همراه چیپست تصویر Pega-Dual +XMM6262
  • اندروید 4.2.2 برای یک دوربین خانگی امکانات فراوانی را خواهد داشت

نقاط ضعف

  • وزن زیاد به عنوان یک موبایل
  • بدنه پلاستیکی
  • صفحه نمایش با کیفیت پایین


15- Samsung Galaxy Note 2 (امتیاز 8 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 350 هزار تومان

صفحه نمایشی که حس کار با یک تبلت را به شما می دهد. Note 2 دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی AMOLED با رزولوشن 1280x720 پیکسل می باشد و همراه با قلم دقیق‌ S-pen عرضه می شود. دارای دوربین عقب 8 مگاپیکسلی با کیفیت فیلم برداری 1080p و پردازنده چهار هسته ای 1.6 گیگاهرتزی و 2 گیگابایت RAM که می تواند به راحتی از پس عملکرد چند وظیفه ای (اجرا چند برنامه هم زمان) در Note 2 بر بیاید.

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند چهار هسته ای Exynos 4412 Quad
  • قلم قدرتمند با امکانات بسیار عالی و کاربردی
  • دوربین با کیفیت 8 مگاپیکسل
  • فیلم برداری 30 فریم در ثانیه با کیفیت Full HD
  • وزن مناسب به نسبت رقبای هم سایز

نقاط ضعف

  • ابعاد بزرگ برای گرفتن در یک دست
  • بدنه پلاستیکی
  • داغ کردن در بازی های گرافیکی


16- Motorola Moto X (امتیاز 8 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 400 هزار تومان

این دستگاه با وزن ۱۳۰ گرم، تا حدودی هم وزن Galaxy S4 سامسونگ می باشد. پشت آن کمی برجسته تر از لبه ها است و ضخیم ترین نقطه آن دارای پهنای ۱۰.۴ میلی متر می باشد، اما باریک ترین نقطه، ۵.۶ میلی متر ضخامت دارد. دوربین Moto X نیز با سنسور ۱۰ مگاپیکسلی RBGC و فناوری "Clear Pixel" در میانه سطح پشتی گوشی جای گرفته که در شرایط نور کم، عملکردی عالی را ارائه می دهد، به طوری که حتی ممکن است از HTC One هم بهتر باشد.

Moto X یک نمایشگر AMOLED با اندازه ۴.۷ اینچ و رزولوشن 1280x720 پیکسل را در برمی گیرد. با این که می دانیم امروزه، نمایشگرهای با کیفیت 1080p در حال تبدیل شدن به امری عادی هستند، اما نکته جالب توجه این است که یک پانل 720p در اندازه های این اسمارت فون جدید، همچنان هم تراکم پیکسلی در حدود ۳۱۶ پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهد. نمایشگر این گوشی تقریبا مشابه با Nexus 7 است و احتمالا کسی شکایتی در مورد کیفیت نمایشگر آن نخواهد شنید.

تراشه X8 به عنوان یک سیستم ۸ هسته ای در صورتحساب این گوشی ثبت شده است، اما این تعداد هسته، کمی گمراه کننده می باشد. چرا که X8 در حقیقت یک نسخه‌ی بهینه شده‌ی نرم افزاری از پردازنده دو هسته ای Snapdragon S4 Pro کوالکوم با فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز می باشد. این تراشه با معماری سیستم بر روی یک چیپ (SoC) دارای یک پردازنده گرافیکی چهار هسته ای Adreno 320 می باشد (بنابراین ما تاکنون ۶ هسته داریم). دو هسته دیگر در این ۸ هسته موتورولا، برای پردازشگرهای زبان های طبیعی و محاسبات متنی جای داده شده است. این هسته ها در حقیقت با SoC، چنانکه قبلا تصور می شد، یکپارچه نیستند و آن ها در جای دیگری بر روی برد قرار گرفته اند و از هسته های ARM محسوب نمی شوند. پردازنده زبان طبیعی با تمامی پردازش های صوتی و حذف نویزها سروکار دارد. این گوشی همچنین شامل یک بسته رم ۲ گیگابایتی و حافظه ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی می باشد.

نقاط قوت

  • پردازنده دو هسته ای Qualcomm MSM8960Pro Snapdragon 1.7 GHz
  • دوربین سریع 10 مگاپیکسلی
  • اندروید 4.2.2
  • قابلیت فرمان صوتی
  • عمر باتری عالی

نقاط ضعف

  • پردازنده گوشی در بنچمارک ها از گوشی های روز ضعیف تر است
  • نداشتن قابلیت ارتقاء حافظه از طریق Micro SD
  • طراحی مهر و موم شده به طوری که کاربر نمی تواند باطری را عوض کند


17- HTC One Mini (امتیاز 7.5 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان

اسمارت فون HTC One mini برخلاف نام خود "کوچک (mini)" نیست و اگر یادتان باشد، سه سال پیش، این اندازه ها به عنوان یک گوشی فوق العاده بزرگ در نظر گرفته می شد. بهر حال، One mini تنها حدود 4 درصد کوتاه تر و 7 درصد کوچک تر از برادر پرچمدار خود می باشد. همچنین از جنس آلومینیوم ساخته شده است و دارای یک نوار پلاستیکی (پلی کربنات) در اطراف لبه خود می باشد.

One mini دارای نمایشگری با اندازه ی ۴.۷ اینچ می باشد که از این لحاظ، تفاوت زیادی با برادر بزرگ تر خود ندارد با این حال، تراکم پیکسلی 341ppi را ارائه می دهد که اختلاف زیادی با تراکم 468ppi ارائه شده در HTC One دارد اما زمانی که شما تراکم پیکسلی بیشتر از 300ppi یک نمایشگر را با نمایشگرهای بالای 400ppi مقایسه می کنید، اساسا می توانید تفاوتی بسیار ظریف را بین دو حالت "بسیار واضح" و "بطور مضحکی واضح" بیابید. همچنین این نمایشگر دارای رزولوشن 1280x720 پیکسل و نسبت تصویر 16:9 می باشد.

در One mini، پردازنده دو هسته ای Snapdragon 400 کوالکوم قرار دارد که مخصوص گوشی های میان رده ای می باشد. در اینجا عنصر دیگری در One mini کاهش یافته است و آن، رم یک گیگابایتی می باشد در حالی که برای One، رم دو گیگابایتی اختصاص داده شده است. اما دلیلی برای نگرانی بیش از حد وجود ندارد. متاسفانه تنها در نسخه 16 گیگابایتی (که چندین گیگ برای اکانت شما برای اندروید و رابط Sense مربوط به HTC کاهش می یابد) عرضه می گردد و فاقد اسلات مربوط به کارت حافظه می باشد.

نقاط قوت

  • اندروید Android 4.2.2
  • صفحه نمایش 4.3 اینچی با رزولوشن 720p و فشردگی تصویر 341 پیکسل بر اینچ
  • بدنه فلزی با کیفیت بالا
  • دوربین اولتراپیکسل با این که 4 مگاپیکسل است ولی در نور کم عکس های عالی می گیرد

نقاط ضعف

  • پردازنده گوشی در بنچمارک ها از گوشی های روز ضعیف تر است
  • نداشتن قابلیت ارتقاء حافظه از طریق Micro SD
  • طراحی مهر و موم شده به طوری که کاربر نمی تواند باطری را عوض کند


18- Huawei Ascend P6 (امتیاز 7.5 از 10) قیمت حدود 920 هزار تومان

ضخامت Ascend P6 فقط ۶.۱۸ میلی متر است، اما مدیران هوآوی، ویژگی های زیادی بر روی بدنه فلزی آن قرار داده اند. بعلاوه، آخرین نسخه رابط Huawei’ Emotion UI بر روی اندروید ۴.۲.۲ اجرا می شود و قدرت دستگاه نیز توسط پردازنده چهار هسته ای کوالکوم با فرکانس ۱.۵ گیگا هرتز و ۲ گیگابایت حافظه RAM تامین می شود. صفحه نمایش ۴.۷ اینچی آن دارای رزولوشن 1280X720 پیکسل با تراکم حدود ۳۲۲ پیکسل در هر اینچ است. حافظه ذخیره سازی ۸ گیگابایتی آن می تواند با یک کارت میکرو SD تا ۳۲ گیگابایت توسعه پیدا کند.

همچنین یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت با دیافراگم F2.0 و دید وسیع 4cm در پشت قرار دارد که توابع عکاسی تشخیص اجزای صورت و مواردی دیگر را با خود همراه کرده است.

نقاط قوت

  • پردازنده چهار هسته ای Huawei K3V2 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز
  • دوربین با کیفیت 8 مگاپیکسل در پشت و 5 مگاپیکسلی در جلو
  • فیلم برداری 30 فریم بر ثانیه با کیفیت Full HD
  • ضخامت و وزن بسیار پایین گوشی

نقاط ضعف

  • باتری غیر قابل تعویض است
  • فیلمبرداری و عکاسی آن داری نویز زیادیست و در نور کم شدیدتر می شود
  • پردازنده گوشی در بنچمارک ها، از گوشی های روز ضعیف تر است


19- Galaxy S4 Mini (امتیاز 7.5 از 10) قیمت حدود 1 میلیون و 20 هزار تومان

قدرت پردازش دستگاه توسط پردازنده دو هسته ای Snapdragon 400 مبتنی بر معماری سیستم بر روی چیپ (SoC) با فرکانس کاری ۱.۷ گیگاهرتز، گرافیک Adreno 305 و رم ۱.۵ گیگابایتی ارائه شده است. این قدرت برای رسیدگی و مدیریت اکثریت وظایف دشوار به راحتی کافی می باشد و به همین دلیل است که Galaxy S4 mini، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا آن برای خواندن ایمیل یا اجرای آخرین بازی های 3D مورد استفاده قرار گیرد، همواره قدرتمند باقی مانده است. در آزمایش ها، عملکرد شگفت انگیزی را از خود نشان داده است، با این حال، رابط کاربری برخی اوقات دچار اندکی آشفتگی می شود، بویژه زمانی که در میان صفحه اصلی با ضربه زدن به ویجت ها بارگذاری می گردد.

بر روی گلکسی اس۴ مینی، اندروید ۴.۲.۲ اجرا می شود. ماژول دوربین ۸ مگاپیکسلی همراه با فلاش LED برای کمک به عکاسان در شرایط نوری کم وجود دارد. در کل تصاویر گرفته شده با دوربین mini در محیط باز، خوب بوده اما برای هر کسی قابل قبول نیست، با این حال به نظر ما هنوز هم تصاویر آن، بسیار دلپذیر بوده و با ارائه ی رنگ های خنثی و مقدار کافی از جزئیات همراه می باشند.

Galaxy S4 mini یک گوشی "میان رده ای" چشمگیر است که قدرت و قابلیت حمل را در یک بسته کمی کوچک تر به ارمغان می آورد.

نقاط قوت

  • پردازنده دو هسته ای Qualcomm MSM8930 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز
  • اندروید 4.2.2
  • دوربین 8 مگاپیکسلی با عملکرد بالا زیر نور مناسب

نقاط ضعف

  • پردازنده گوشی در بنچمارک ها، از گوشی های روز ضعیف تر است
  • بدنه پلاستیکی که زود فرم خود را از دست می دهد
  • باقیماندن اثر انگشت بر روی پانل پشت براق
  • عملکرد دوربین در نور کم بسیار ضعیف می باشد
    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...