4 راه مختلف برای بستن اپلیکیشن‌ها در ویندوز 8

نوشته شده توسط:ترفندستان (نامشخص) | ۰ دیدگاه
اپلیکیشن‌های محیط Modern UI ویندوز 8 بسیار متفاوت از پنجره‌های دسکتاپی ویندوز هستند. یکی از این تفاوت‌ها نداشتن دکمه‌ی خروج در محیط اپلیکیشن است. چرا که دیگر منویی هم در بالای اپلیکیشن وجود ندارد و اپلیکیشن به صورت تمام‌صفحه اجرا می‌شود. دلیل این موضوع این است که اپلیکیشن‌ها منابع سیستم را بسیار کم مصرف می‌کنند دارند و حجم پایینی از رم را اشغال می‌کنند. در نتیجه اجرای همزمان اپلیکیشن‌ها و باز ماندن آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند. با این حال شاید دوست داشته باشید پس از اجرای اپلیکیشن‌ها آن‌ها را به طور کامل ببندید. در این ترفند به معرفی 4 راه مختلف برای بستن اپلیکیشن‌ها در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

 

1. شما می‌توانید از همان کلید ترکیبی که برای بستن پنجره‌ها در ویندوز استفاده می‌کردید بهره ببرید. یعنی Alt+F4. با فشردن این کلید ترکیبی در محیط اپلیکیشن، اپلیکیشن به طور کامل بسته می‌شود.
2. راه دوم بسیار مناسب صفحات نمایش لمسی است. با این حال می‌توانید از ماوس هم برای این کار استفاده کنید. بدین منظور کافی است در محیط اپلیکیشن، نشان‌گر ماوس را به بالای صفحه نمایش ببرید و کلیک چپ ماوس را نگه داشته و نشان‌گر را تا انتهای پایین صفحه حرکت دهید و سپس کلیک چپ را رها کنید. خواهید دید که اپلیکیشن به شکلی جالب بسته می‌شود.
3. برای بستن اپلیکیشن‌ها از نوار Switcher ویندوز 8 نیز می‌توانید استفاده کنید. برای این کار ابتدا به وسیله‌ی فشردن کلید Win از محیط اپلیکیشن خارج شوید. سپس نشان‌گر ماوس را در بالای سمت چپ صفحه نمایش قرار دهید تا پیش‌نمایش اپلیکیشن نمایان شود. اکنون بر روی آن راست کلیک کرده و Close را انتخاب کنید.
4. برای بستن اپلیکیشن‌ها یک راه قدیمی نیز وجود دارد و آن استفاده از Task Manager ویندوز است. برای این کار کافی است کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc را فشار دهید. اکنون در محیط Task Manager اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی دکمه‌ی End Task کلیک کنید.
    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...