یکپارچه‌سازی فایرفاکس 17 با شبکه‌های اجتماعی

نوشته شده توسط:ترفندستان (نامشخص) | ۰ دیدگاه
در نسخه‌ی جدید فایرفاکس با عنوان Firefox 17 قابلیت جدیدی در خصوص یکپارچه‌سازی مرورگر با شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد. این قابلیت که به طور پیش‌فرض غیرفعال است Social API نام دارد و در قدم اول توانایی هماهنگ‌سازی مرورگر با شبکه اجتماعی فیس‌بوک را دارد. بدین صورت که دیگر بدون مراجعه به مستقیم به سایت‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانید در همان محیط مرورگر از آخرین به‌روزرسانی‌های حساب کاربری خود مطلع شوید و حتی با دوستان‌تان چت کنید. در این ترفند به نحوه فعال‌‌سازی این قابلیت خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
ابتدا اگر هنوز فایرفاکس خود را به نسخه‌ی 17 به‌روزرسانی نکرده‌اید این کار را انجام دهید (از طریق ورود به منوی Firefox و سپس انتخاب Help > About Firefox).
حال در نوار آدرس مرورگر عبارت about:config را وارد کرده و Enter بزنید.
سپس در قسمت Search عبارت social.enabled را وارد نمایید.
اکنون در نتایج یافته شده بر روی social.enabled دوبار کلیک کنید تا مقدار آن از false به true تغییر کند.
بلافاصله بعد از این کار خواهید دید که نواری در سمت راست مرورگر اضافه شده و دکمه‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی نیز در نوار بالای مرورگر نمایان خواهند شد.
همان‌طور که گفته شد این قابلیت اکنون تنها توانایی یکپارچه‌سازی با فیس‌بوک را دارد. در نتیجه در صورتی که به حساب کاربری خود در فیس‌بوک وارد شده باشید، آخرین به‌روزرسانی‌ها را در این نوار مشاهده خواهید کرد. همچنین توانایی چت کردن با دوستان‌تان را نیز خواهید داشت.
    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...